fredag 24. mai 2013

Statusoppdatering
 
♥ TERMIN:
14 juni:)
♥ UKE:
37+2
Ca vekt:
  3200g
♥Ca lengde:
48cm
 
♥MAGEBILDE:


♥ IGJEN TIL TERMIN:
3 uker eller 21 dager
 
♥ STJERNETEGN: 
Tvilling eller krepsen

♥ KJØNN:
♥Jente ♥

♥ NAVN:
♥Malin ♥

♥FØDESTED:
Hvis jeg får etter 1.juni blir det Harstad og blir det før så blir det Narvik.
 
♥ UTSTYR/INNKJØP SOM GJENSTÅR:
Uro (men det tror jeg at jeg kommer til å sy selv), kanskje noen flere sengesett (men det kan jeg også sy selv) og babycall (og det hadde svigersøster lyst til å kjøpe til oss:).

♥ VEKTØKNING: 
Jeg startet på 82. så gikk jeg ned til 80. Så gikk jeg opp til 86 og så 89 men nå har jeg gått ned til 86 igjen. Sist jeg var på kontroll for ca tre uker siden hadde jeg gått opp til 92. Har ikke veid meg siden da men skal på kontroll i neste uke så da får jeg veid meg:) Nå skal det sies at jeg har mye vann i kroppen.. ser ikke ut;)

♥ NESTE KONTROLL:
 29 mai.

♥ STREKKMERKER:
Nå har tigerstripene meldt sin ankomst:( Fått noen få under navlen:(

♥ VANN I KROPPEN:
Ja det kan du trygt si..:) 

♥ KYNNERE:
Ja og de er kraftigere og mer regelmessige nå. Var på sykehuset på onsdagskvelden og fikk CTG-måling og da fikk jeg se hvor regelmessige de var. Ikke alle jeg merker å nå bryr jeg meg ikke så mye om de siden hun ikke lenger regnes som prematur hvis hun blir født nå:)

♥ MATKICK:
Ingen for øyeblikket:)

♥ PLAGER:
Kynnere, bekkenløsning og knekkt ribben.. Er ganske vondt nå. Men det er så kort tid igjen så jeg skal nok holde ut;) Dette i kombinasjon med redebyggingen kommer helt sikkert til å ta livet av meg;) Jeg klarer ikke la være å vaske og rydde i alle rom... Men jeg tar meg god tid:)
 
♥ UTÅLMODIG?:
JA!!!! Kan hun ikke bare komme nå!!!

 ♥ AKTIVITET I MAGEN?
Hun er veldig aktiv når hun er våken:) Hele magen hopper og buler ut her og der:) Så deilig:) Vet at hun er aktiv på natten for jeg er støl i magen på morgenen:)

♥ BABYROM:
Kommer ikke til å ordne babyrom før hun skal sove på det. Vi (han) bruker det som treningsrom nå å hun skal jo sove sammen med oss så lenge jeg ammer:)

♥ TANKER OM FØDSELEN:
Gleder meg så til det hele starter og jeg kan sitte å vite at nå har jeg henne snart i armene mine! Jeg gruer meg faktisk ikke. Det er jo ikke sånn at jeg gleder meg til smertene men jeg orker ikke bruke energi på å være redd for noe jeg må igjennom:)

♥ OPPEGÅENDE?:
Både ja og nei.. Er så rastløst og redebyggingen har slått inn for fult så det er vanskelig å holde seg iro... Jeg tenker også for mye hvis jeg blir liggende på sofaen hele tiden.

♥ SULTEN?:
Nå har jeg begynt å få litt mer matlyst. men det er før kl 15:00 på dagen. Etter det må jeg nesten tvinge i meg kveldsmat..:)

♥ HØYGRAVID: 
JA!!  

♥ TUNGT? 
Ja nå er det tungt. Det er tungt å puste og magen er ganske så stor så det er ikke bare bare å bøye seg og slikt:) Bekkenløsningen er litt verre så det er også tungt. Men nå er det jo ikke lenge igjen:)

 
♥ SYKEHUSBAG?
Den er så og si klar. Det mangler bare litt klær til meg og toalettsakene:) Utålmodig?? Neeeeeida;)

♥ SØVNMØNSTER:
Hun sover mye mer nå tror jeg:) Men når hun er våken kjenner jeg det veldig godt:) 

♥ MELK I BRYSTENE:
Kommer mer og mer råmelk nå:) Ikke sånn at det renner men det kommer oftere:)

♥ HUMØR:
Ganske godt humør for tiden. Vet at det nå nærmer seg slutten:) Også har vi så utrolig fint vær her nord nå så det er vell med på å løfte humøret:)

♥MINE TANKER: 
Vet ikke helt hva jeg tenker.. Nå begynner det å ta litt mer form her i huset så jeg har ikke lenger panikk for at alt ikke sal være iorden når hun kommer:) Tror ikke det er så mange flere tanker en det akkurat nå:)




Her er en oversikt over fullgåtte måneder:

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager √
2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager √
3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager √
4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager √
5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager √
6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager √
7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager √
8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager
9 fullgåtte måneder: 40 uker

 Klem fra Frøken Fryd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar