torsdag 24. november 2011

Julekonfekt:)

Jeg har, som mange andre, begynt å tenke på julebakst, jule gaver, julegardiner, julegaver osv. Mitt oppi all tenkingen kom jeg over disse kakeformene på Rema 1000. Ikke bare er de billige (10,- stk.) men de er også små (måtte legge en penn foran sånn at dere hadde noe å sammenligne med). 


  
Det vil si at de passer perfekt til å lage konfekt:) Jeg ser for meg marsipan kjevlet ut med et lag nugat og et nytt lag marsipan. Trykk ut masse forskjellige former, dyppe de i sjokolade og legge de i en liten cellofanpose pyntet med fint bånd:)  


Har også funnet mange oppskrifter på forskjellig konfekt på nettet som kommer til å bli utprøvd i de nærmeste dagene:) 


Når det gjelder julegaver har jeg faktisk kommet ganske lagt. Mye av det jeg gir i år er hjemmelaget og det er noe som betyr mye for meg. 


Jeg liker å gaver isteden for å kjøpe enda en engel eller juletrepynt!:) Tror også at folk flest setter pris på det:) Misforstå meg rett, JEG elsker å få engler og juletrepynt:)

Tror jeg må ta meg en tur på loftet i dag å hente ned de store kassene med julepynt. Gleder meg som en unge til å få henge opp julegardinene og sette stakene i vinduet:) 


Disse fant jeg på kremmerhuset til 10,- . Tenkte å ha de som adventstake, men må lime de fast på en planke eller noe for de er litt ustødige å tipper lett...
I år har jeg også laget kalender til min kjære. Har enda 10 igjen, men er vertfall kommet halvveis;)

Håper at alle har en fin torsdag:)
Klem fra Frøken Fryd:)

2 kommentarer:

  1. Kjempesøte figurar:)So lurt å bruke dei til konfekt da!
    Heimelaga fårerull er kjempegodt.Såg veldig fine ut dine;)

    Kos deg med pynting og forberedelser til jul♥

    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  2. Hei:)
    Så koselig å se deg her igjen!:) Ja de var litt lure de formene der:) Lammerull er noe av det desidert beste jeg vet, og når man bare spiser det i jula er det lurt å lage ei som er stor nokk til at man blir lei av den;)

    Kos deg så masse med juleforberedelsene du også så snakkes vi nok snart:)

    Klem fra Frøken Fryd:)

    SvarSlett