fredag 1. februar 2013

Strikking.

Det virker som om at alle som blir gravide begynner å strikke. Jeg var ikke spesielt interessert i strikking før men nå har jeg tre strikkeprosjekter på gang:)

 
 Den første er et babyteppe som er ganske tykt i gråe og offwhite striper:) Det er strikket i tykt garn fra Rema 1000 (husker ikke helt men en blandin av akryl og ull)  på pinne 9. Jeg har tatt utgangspunkt i denne oppskriften bare at jeg har perlestrikket hele. Har ikke bilde av teppet for hånden nå så bruker bare bilde fra nettsiden:)

Nummer to er en babydress i størrelse 12-18 måneder og er strikket i garn som er 60% ull, 20% nylon og 20 akryl fra Nille på pinne 3,5 og 4,5. Oppskriften finner du her.

Nummer tre er samme babydressen bare i størrelse 6-9 måneder og er strikket i garn som er 100% merino, superwash fra prix på pinne 2 og 3. Oppskriften her.


Slik blir de seende ut når de er ferdig. Men jeg skal ikke ha hette og jeg skal ha glidelås isteden for knapper på mine.


Klem fra Frøken Fryd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar