torsdag 14. februar 2013

Voksiposen.

Voksiposen jeg holder på å strikke begynner å ta form:) Har allerede Strikket 45cm:) Nå strikker jeg jo med tykt garn å pinnestr. 8:) Men det blir faktisk ganske så fint:) 

 De første bildene er av de to vognposene jeg har sydd fra før. Den første er min (Tror jeg. Har ikke bestemt meg for om jeg vil selge den eller ikke) og den andre fikk bestevennene våre da di fikk lillegutten sin i september:)  

 

Ville egentlig vise dere utformingen på disse i forhold til den jeg skal strikke:) Jeg syntes egentlig at disse blir litt tungvinte siden d skal brettes og glides på forsiden. I tillegg tror jeg at det blir veldig varmt å ha det slik. Jeg har jo Høie sine termodyner inni og de er jo veldig varme fra før så man trenger kanskje ikke dobbelt opp?


Fikk rapport i forrige uke (vi hadde da mellom 8 og 11 minus) om at lilleprinsen trengte bare å ha på seg tynn dress i denne da de var ute på tur:)

 

Slik er fargene jeg strikker i:) Jeg er allerede fornøyd;)


Å så langt er jeg kommet:) Det går ca. 1 nøste på 10cm:) Så da er jeg bare 3,5 nøster unna å være halvveis;) Garnet jeg strikker i er Mor Aase ull/akryl fra Rema 1000. 18,- nøstet er ikke så gal pris og garnet er supermykt å fint:)




Slik blir utformingen:) Skal ha en glidelås på hver side:) Gleder meg så til å få den ferdig:) Tror også at jeg skal lage en åpning med glidelås sånn at jeg kan ta ut dynen og vaske den og trekket. Da kan jeg jo også lage både sommer og vinterdyne til den:) Blir spennende dette;)


Klem fra Frøken Fryd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar